Jäsenhallintajärjestelmä - ERTO

Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO ry

otsikko-sectionbg.png

ERTO tehosti palveluaan uuden jäsenhallintajärjestelmän avulla

Yli 17 000 jäsenen Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTOssa nähdään ammattiliittojen tulevaisuuden olevan kiinni jäsenien kokonaisvaltaisessa palvelukokemuksessa. YAP Solutionsin näkemykset jäsenrekisterin toiminnallisuuksien kehittämisestä vakuuttivat liiton.
ERTO-Teemu-Miettinen.jpg

TEEMU MIETTINENErityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO ry

Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO tehosti palveluaan uuden jäsenhallintajärjestelmän avulla

Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO koostuu kuudesta valtakunnallisesta jäsenyhdistyksestä, ja se edustaa yksityisen sektorin asiantuntijoita ja ammattilaisia. Yli 17 000 jäsenen järjestössä nähdään ammattiliittojen tulevaisuuden olevan kiinni jäsenten kokonaisvaltaisessa palvelukokemuksessa. Sen tarjoamiseksi myös jäsenhallintajärjestelmän tulee taipua moneen.

"Yksinkertaisimmillaan jäsenrekisteri toimii jäsenmaksureskontrana. Hyvän palvelun tuottamiseksi jäsenrekisterin tulisi kuitenkin taipua kokonaisvaltaiseen asiakkuuksien hallintaan", ERTO:n Teemu Miettinen pohtii.

Uudessa järjestelmässä myös tulevaisuuden kehitysnäkymiä

ERTO:ssa oli käytössä myös aiemmin jäsenrekisterijärjestelmä. Vanha järjestelmä ei Miettisen mukaan kuitenkaan tarjonnut riittäviä kehitysnäkymiä, jolloin lähdettiin etsimään kokonaan uusia ratkaisuja. “Ammattiliittojen tulevaisuus on pitkälti kiinni jäsenen kokemuksesta suhteessa sekä tarjottavien palveluiden laatuun että siihen, miten palvelut ovat tarjolla.

” ERTO ei siis lähtenyt hakemaan valmista pakettia, vaan sellaista, jota on mahdollista vuosien varrella myös kehittää muuttuvissa olosuhteissa. YAP Solutionsin näkemykset jäsenrekisterin toiminnallisuuksien kehittämisestä vakuuttivat liiton. Uuden jäsenhallintajärjestelmän toiminnot rullaavat nyt tasaisesti. Näiden rinnalla toimivat muun muassa BI-raportointityökalu, jonka avulla jäsentieto on tehokasta ja ajantasaista, sekä e-lasku, joka on helpottanut jäsenmaksua ja vähentänyt manuaalista työtä myös järjestön toimistossa.

Järjestelmän vaihto mutkaton prosessi

ERTOssa nähtiin yhtenä tärkeimpänä seikkana järjestelmän vaihdossa jäsenmaksurutiinien jatkuminen häiriöttä ja katkoitta. Muutokset tapahtuivat sujuvasti ja hallitusti ja nyt katseet ovat tulevaisuuden kehitystyössä. Esimerkiksi uusi raportointityökalu mahdollistaa jäseniin liittyvien toimenpiteiden paremman ennakoinnin ja suuntaamisen.

Miettisen mukaan YAP Solutionsin palvelu on ollut nopeaa ja tehokasta, ja perusrutiinit ovat sujuneet vailla hämminkiä. “YAP:n tarjoamat palvelut ovat selkeitä, mutta kuitenkin muokattavissa myös meidän muuttuviin tarpeisiimme. Omiin kehitystoiveisiimme reagoidaan nopeasti ja ystävällisesti ja niitä toteutetaan sutjakassa aikataulussa.” Miettinen tiivistää.

 
form-bg.jpg

ota yhteyttä