Blog-Hero.png

BLOGI JA UUTISET

Lisää energiaa työpäivään ja vapaa-ajalle – miten?

Lisää energiaa työpäivään ja vapaa-ajalle – miten?

Me kaikki haluamme voida paremmin! Haluaisimme liikkua enemmän, stressata vähemmän, syödä terveellisemmin, olla parempia ystäviä, olla luovempia, nukkua enemmän ja tukea työkavereiden jaksamista… Jostain syystä, emme kuitenkaan saa haluttuja muutoksia aikaiseksi.

Lue lisää

Mistä on hyvä työpaikka tehty?

Olet varmaan miettinyt otsikon kysymystä, miksi jotkut työpaikat ovat hyviä, jotkut suorastaan erinomaisia ja jotkut, no eivät niin hyviä. Avaan nyt omaa pohdintaani ja näkemykseni aiheesta. Tämä näkemys on alkanut kehittyä 80-luvulta alkaen, kun pikkupoikina olimme veljeni kanssa suurimman osan kesistä yrittäjä-isämme mukana töissä. Sen jälkeen noin kymmenen erilaista työtä ja työpaikkaa; kesätyöntekijänä, yrittäjänä, harjoittelijana, johdettavana ja johtajana, suorittavaa työtä tekevänä, asiantuntijana, esimiehenä, yksityisellä, valtiolla, pienissä, keskikokoisissa ja isoissa.

Lue lisää

Asiakasvuorovaikutus toiminnan kivijalkana

YAP on toiminut työttömyyskassojen toimialalla yli kolme vuosikymmentä, eli pidempään kuin mikään muu yritys Suomessa. Koska toimialalla on rajattu määrä työttömyyskassoja, on palveluntarjoajalla mahdollisuus luoda hyvin läheiset suhteet kassojen henkilöihin, sekä kehittää palvelua ja järjestelmää eteenpäin täysin toiveiden mukaisesti. Ilman tiivistä asiakasvuorovaikutusta palvelun ylläpito ja kehittäminen ei olisikaan mahdollista.

Lue lisää

Virkistyspäivä YAP:laisittain

YAPlaiset kokoontuivat HJK:n Telia 5G Areenalle viettämään mukavaa ja virkistävää virkistyspäivää!

Lue lisää

Sovellusten parantelusta todellisiin innovaatioihin

 

Digitalisoitumisen myötä ohjelmistotekniikka on mukana jokaisen ihmisen päivittäisessä arjessa, jolloin voittajaksi selviytyvät käyttäjän näkökulmasta helpot ja huolettomat ratkaisut. Uudet kuluttajainnovaatiot nostavat rimaa myös yritysratkaisujen puolella ja haastavat toimijat asiakaslähtöisempään tuotekehitykseen. Mutta kuinka yrityksen ja tuotekehityksen toiminta muutetaan asiakaslähtöiseksi? Mitä ketterät menetelmät, käyttäjäkeskeinen suunnittelu, Lean tai DevOps ovat opettaneet IT-alalle? Kuinka megatrendit tai teknologiainnovaatiot vaikuttavat tuotekehityksen toimintatapaan? Miten tuotteiden ja palveluiden parantelusta päästään toimialaa ravisteleviin innovaatioihin?

Lue lisää

Asiakasymmärryksestä syntyy parempia IT-ratkaisuja

 

Asiakkaiden tarpeet ja toiveet ohjaavat palveluntarjoajan toimintaa ja kehitystä enemmän kuin koskaan. Riippumatta alasta asiakkaat hakevat sujuvaa asiakaskokemusta, joka sopii juuri heidän tilanteeseensa. He myös peräänkuuluttavat palveluntarjoajilta vilpitöntä halua ratkaista asiakkaiden tarpeet. Palveluntarjoajan on syytä seurata aikaansa ja olla aktiivinen tuomaan uusia innovaatioita ja ratkaisuja asiakasrajapintaan.

Lue lisää