Banneri_blogi.png

Lisää energiaa työpäivään ja vapaa-ajalle – miten?

Lisää energiaa työpäivään ja vapaa-ajalle – miten?

Me kaikki haluamme voida paremmin! Haluaisimme liikkua enemmän, stressata vähemmän, syödä terveellisemmin, olla parempia ystäviä, olla luovempia, nukkua enemmän ja tukea työkavereiden jaksamista… Jostain syystä, emme kuitenkaan saa haluttuja muutoksia aikaiseksi.

Sisäisen motivaation
löytäminen auttaa muutoksen synnyttämisessä. Ensimmäisenä on tunnistettava, mihin muutokseen minä itse olen motivoitunut? Motivaation lisäksi tarvitsemme volitiota, toimeenpanon taitoa, jotta omat aikomukset ja innostus muuttuvat konkreettiseksi tekemiseksi. Muutoksen synnyttäminen yksin voi olla hyvin vaikeaa. Tässä voivat olla avuksi esimerkiksi työkaveri, puoliso tai valmentaja.

Työssä jaksaminen ja laadukas vapaa-aika
kulkevat käsikädessä. Me haluamme olla auttamassa sinua tämän tasapainon löytämisessä. Mikä olisi sinulle hyvä ja konkreettinen tavoite seuraavista hyvinvointia tukevista vinkeistä?


8 vinkkiä työssä jaksamiseen ja energiseen päivään!

  1. Huolehdi työn, vapaa-ajan ja levon tasapainosta. Kaikkien elämän osa-alueiden tasapaino luo perustan työssä jaksamiselle. 8+8+8-sääntö siivittää meidän hyvään lopputulokseen.
  2. Huolehdi päivittäisestä palautumisesta. Nuku 8 tuntia laadukasta unta yössä ja tauota tekemistä työpäivän aikana. Myös energisoivat harrastukset voivat olla hyvä keino stressinhallintaan.
  3. Huolehdi säännöllisestä liikunnasta. Jo 10 minuuttia päivässä on askel parempaan. Tämä tulee helposti jo hyötyliikunnasta – valitse toimistolle mennessä portaat hissin sijaan.
  4. Syö säännöllisesti ja monipuolisesti. 5-7 ateriaa päivässä luo hyvän pohjan energisyyteen!
  5. Käytä 5-10 minuuttia päivässä suunnitteluun
    Kun käytät 5-10 minuuttia aamulla päiväsi suunnitteluun, hahmotat paremmin, mitkä tehtävät ovat todella tärkeitä työstää juuri sinä päivänä maaliin.
  6. Kohtaa työkaverisi: tervehdi, kysy ja kuuntele. Hyvät teot ja niistä saatu kiitos ohjaa mieltäsi positiivisuuteen.
  7. Jaa huolet ja murheet. Löydä vähintään yksi luottohenkilö, jolle voit puhua. Asioiden panttaaminen ja niissä vatvominen itsekseen on usein kehoa kuormittavaa ja stressaavaa.
  8. Salli epäonnistumiset ja virheet. Kannustava ilmapiiri on omiaan vähentämään työn paineita.

 

RAKENNA HENKILÖKOHTAINEN SUUNNITELMASI JA VASTAA SEURAAVIIN KYSYMYKSIIN ITSELLESI:
Minkä tavoitteen sinä asetat tänään henkilökohtaisen hyvinvointisi edistämiseksi? Mitä tulet tekemään seuraavaksi? Mitä esteitä tai haasteita sinulla voi ilmetä matkanvarrella? Miten huolehdit tavoitteen seurannasta?

BOOSTIA HYVINVOINTIIN -valmennusohjelmassa haluamme olla tukemassa henkilökohtaisia tarpeitasi työssä jaksamisessa ja hyvinvoinnin edistämisessä. Nähdään Mittauspäivillä ti 28.11.2017!

YAP:n hyvinvointitiimin puolesta,
Henri Karjula
044 297 6596
henri@halsa.fi

YAP on IT-palveluyritys, joka tukee ammattiliittoja, työttömyyskassoja ja yrityksiä tuottamalla tehokkaita tietojärjestelmiä sekä tarjoamalla monipuolisia palveluja. Visiomme on olla asiakastoimialojemme IT-ratkaisujen suunnannäyttäjä.